Odmowa wszczęcia dochodzenia

Prokuratury Rejonowej Warszawa Śródmieście z 27 czerwca 2018 roku postanowiła odmówić wszczęcia dochodzenia sprawie zniesławienia pilotów Tupolewa. Nie zostały podważone dwadzieścia dowodów przestępstwa dołączonych do akt śledztwa. Prokurator Hanna Lewinson uczyniła sprawcę Kaczyńskiego bezkarnym zmieniając niesłusznie kwalifikacji czynu.

Pełny tekst postanowienia prokuratury do pobrania tu.

PRZESŁUCHANIE – zgłoszone 20 dowodów

20 dowodów z przesłuchania do pobrania

Przesłuchanie w sprawie przestępstwa zniesławienia poliów tupolewa odbyło się zgodnie z wyznaczonym terminem. Przeprowadzone zostało profesjonalnie. Prowadzący przesłuchanie wykazał całkowitą bezstronność. Mogłem z całkowitą swobodę w przedstawieniu dowodów wraz z komentarzem i zgodnie z moją wolą zostały wszystkie dołączone do treści przesłuchania.

Głos Szczeciński o przesłuchaniu

Artykuł w głosie Szczecińskim

Tekst
Szczecinianin oskarża w sprawie katastrofie smoleńskiej

 Ryszard Lendas złożył zawiadomienia do Prokuratury Krajowej ” o podejrzeniu popełnienia przestępstwa”.

Chodzi o katastrofę smoleńską. Jego zdaniem „Jarosław K., Antoni M. i eksperci MON” dopuścili się „zniesławienia pilotów, oficerów Sił Powietrznych RP”. Przestępstwo, jego zdaniem, polega na „rozpowszechnianiu nieprawdziwej wersji katastrofy z wybuchami, z warunkiem przypisania załodze tupolewa zbrodni, poprzez celowe doprowadzenie do katastrofy”.

W swoim uzasadnieniu Ryszard Lendas stwierdza: – Podejrzani dla dopasowania tez zamachu do zdarzeń z katastrofy przyjęli nieprawdziwą, wyższą wysokość lotu – ponad drzewami w ostatnich sześciu sekundach lotu, z odcięciem skrzydła wybuchami. Wykluczyli zderzenie z brzozą i wszystkimi drzewami. Zmanipulowali wyniki eksperymentu w tunelu aerodynamicznym, przypisując nieprawdziwie pilotom możliwość skorygowania lotu po utracie skrzydła. Podejrzani jednocześnie pominęli świadomie znane im niewygodne dowody, kilkadziesiąt przyciętych drzew na torze lotu, świadczących o locie na wysokości złamanego pnia brzozy, oraz o obrocie Tu-154 po utracie końcówki skrzydła.